نگاه علمی و برنامه محور به آموزش و پرورش نوید بخش آینده ای روشن است

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان:

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: حاكميت نگاه علمی، کارشناسی و برنامه محوری در آموزش و پرورش استان، نوید بخش آینده ای روشن است و ما را به آینده امیدوارتر می کند. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان لرستان، خدانظر دریکوند درکارگاه آموزشی ابلاغ برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت در سال تحصیلی آینده افزود: در دستگاهي به وسعت آموزش و پرورش، تهيه و تدوين برنامه های مدون، منسجم و كارآمد، از اهميت و ضرورت بالايي برخوردار است، زیرا  فقدان يا حذف برنامه درآموزش وپرورش، موجبات دخالت غيرمسئولانه عوامل خارج از اين دستگاه را در پي خواهد داشت. مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تاکیدکرد: همه اركان جامعه از آموزش وپرورش توقع پيگيري دغدغه هايشان را دارند ويكي از مسائلي كه مي تواند آموزش وپرورش را در تحقق مطالبات جامعه و برون رفت از ایستایی کمک کند، برنامه ريزي و داشتن هدف است. وي بيان کرد: وجود برنامه منسجم مي تواند سدّي در برابر ورود غيرمسئولانه افراد در حوزه تصميم گيري‌هاي آموزش و پرورش باشد. دريكوندافزایش پوشش تحصيلي را اصلي ترين هدف نظام تعليم و تربيت دانست و خاطرنشان كرد: ارتقاء پوشش تحصيلي از دغدغه هاي جدي آموزش وپرورش است، و  ساماندهی منابع  انساني، فضاهاي آموزشي، تجهيزات و امكانات  باید به گونه‌اي باشد كه اين هدف را محقق سازد. مدیرکل آموزش و پرورش لرستان سندتحول بنيادين را محور همه برنامه ريزي‌ها درآموزش وپرورش ذکرکردو گفت: روش‌هاي سنتي نبايد در برنامه ريزي‌ها تداوم يابد، بلكه آنچه تدوين و عملياتي مي‌شود، بايد براساس محتواي سند تحول بنيادين باشد. وي در ادامه سخنان خود افزود: برنامه های سال 96 ، با رويكرد سياست تفويض اختيار تدوين و ترسيم شده است و براساس توانمندي هاي روسا و معاونت ها عملياتي مي‌شود. دریکوند سياست ها، راهبردها و رويكردها را سه حلقه اتصال و هماهنگي حوزه ستادي با روسا معاونین ومناطق برشمرد و اظهار كرد: مدیران باید برنامه هاو فعاليت هايشان را مبتني بر اقتضائات بومي ومحلي،‌ تدوين كنند . وي، برنامه آموزش و پرورش را درسال96 در2 بخش تكليفي و اختصاصي طبقه بندي كردوافزود: براي مثال، پوشش تحصيلي، بهبود كلاس‌هاي چندپايه، بهبود اجراي برنامه‌هاي درسي در قالب بودجه سنواتي ازجمله برنامه هاي تكليفي است و خريد خدمات آموزشي، برون سپاري وكيفيت بخشي جزء برنامه‌هاي اختصاصي است. 

سند تحول بنیادین